-
محور شماره 1
-
روانشناسی بالینی
-
روانشناسی عمومی
-
روانشناسی تربیتی
-
روانشناسی شخصیت
-
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
-
روانشناسی سلامت
-
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
-
روانشناسی ورزش
-
روانشناسی رشد
-
علوم اعصاب
-
روان پرستاری
-
روانشناسی صنعتی و سازمانی
-
رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی
-
درمان های شناختی-رفتاری
-
نوروساینس تربیتی (یادگیری و آموزش بر پایه علوم اعصاب)
-
روان پزشکی

نشریه " مطالعات ......... " در سیویلیکا نمایه میشود.

دسترسی آزاد به مقالات نشریه " مطالعات .........

COPE

سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)

سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی رابطه ی سرمایه ی روانشناختی وفرسودگی تحصیلی دانشجویان
دوره و شماره : آماده انتشار
1- دانشگاه
چکیده :
چکیده
پژوهش،
روش بود.
دانشجویان
تحصیلی
فرسودگی
و
روانشناختی
سرمایه
رابطه
بررسی هدف پژوهش حاضر
ساله که در سال تحصیلی
32 تا
22 دانشجویان
تمامی
شامل
پژوهش،
جامعه . بود
همبستگی
نوع
از
توصیفی
ری گی نمونه
در
از روش
استفاده
با
آماری
بودند. نمونه
تحصیل
به
در دانشگاه آپادانا شیراز مشغول
1403
-
1404
و
های گیری در این پژوهش پرسشنامه
انز
لوت
روانشناختی
سرمایه
ابزارهای اندازه
. شدند
انتخاب
70 دسترس
نفر
همبستگی پیرسون
از
استفاده
با
ها بود. داده ) 1997 (
همکاران
و
برسو
فرسودگی ) و 2007 (
تحصیلی
آولیو
مولفه
نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد
. گرفتند
قرار
تحلیل
و
تجزیه
SPSS26 افزار
مورد
نرم
در
چندگانه
رگرسیون
p )
،
=
0 /
004
= t
،
7 /
-
31 (
آوری
تاب ،
= p )
0 /
000
= t
،
4 /
-
04 (
امیدواری
= p )
،
0 /
000
t ،
=
-
6 /
01 (
خودکارآمدی
ی بین و معناداری پیش
منفی
در دانشجویان را به طور
فرسودگی تحصیلی
p )
،
= 0 /
000
= t
،
-
6 /
23 (
بینی خوش
تواند به کاهش فرسودگی تحصیلی در میان
دهد که تقویت سرمایه روانشناختی می
این موضوع نشان می
کند.
می
دانشجویان کمک کند.
تحصیلی
رسودگی
ف
،
روانشناختی
سرمایه
کلمات کلیدی :